مارکتینگ

ترندهای بازاریابی و مارکتینگ در سال 2019

با توجه به تحولات سال های قبل و در آغاز هر سال جدیدی، گرایشات و ترندهای بازاریابی مورد پیش‌بینی قرار می گیرند که البته این امر در حوزه دیجیتال مارکتینگ به واقعیت نزدیکتر خواهد بود، بدلیل اینکه این حوزه از نمونه های جهانی بیشتری پیروی می کند، مخصوصا در ایران، پیاده سازی آن می تواند موجب سبقت گرفتن از رقبا شود.

حتما تا به حال به این مورد برخورده‌اید که ایده های تبلیغات و یا مارکتینگ شما پیش از این بارها اجرا شده باشد و یا با وجود تلاش فراوان تغییر خاصی در سهم بازار شما ایجاد نشده باشد. یکی از اصلی‌ترین مواردی که برای ایجاد رشد و تغییر در هر کسب و کار نیاز است استفاده از تکنولوژی روز و امکانات جدید است.

در ادامه به بیشترین مباحثی که در سال ۲۰۱۹ به آن پرداخته می شود تا مارکتینگ ما نتیجه بخش باشد، می پردازیم:

ترندهای بازاریابی در سال 2019

تغییرات در کانال بازاریابی Marketing Funnel

اول از همه باید به این نکته توجه کنیم که مشتری خود را کیف پولمان تصور نکنیم، که رعایت این نکات قدم به قدم به شرح زیر می باشد:

با فراهم کردن یکی از نیازهای مشتری  مانند امکان دانلود یک فایل مفید، و ارسال لینک برای کاربر، سریعا با او ارتباط برقرار کنیم.

شما می توانید بین برند و مخاطب خود، یک احساس اعتماد ایجاد کنید. ولی بخاطر داشته باشید که برای شناسایی مخاطبتان در قدم های بعدی، بایستی اطلاعات زیادی در مورد این مخاطب در دست داشته باشید.

بنابراین در مراحل بازاریابی آنلاین خود نیاز به یک اطلاعات از کاربر (ایمیل یا تلفن) دارید.

دراین موضوع قابل بحث که به آن در مارکتینگ در سال ۲۰۱۹ توجه بیشتری می شود، برای اینکه مخاطب را به یک مشتری بالقوه تبدیل کنید، علاوه بر اینکه عمل تولید محتوا، پروموشن،تضمین برگشت پول وغیره می تواند در این که یک کاربر به مشتری تبدیل شود، تاثیرگذار باشد، باید در نظر داشته باشید که شما هنوز در وسط کانال بازاریابی هستید و هنوز یک مرحله تا تبدیل مخاطب به مشتری باقی مانده است و آن پیگیری شما می باشد تا اینکه زمان مناسبی برای اتمام مراحل مارکتینگ شما باشد

در مرحله آخر، شما با عکس العمل های قبلی خود که محصولات و خدمات مورد نیاز مشتری را شناسایی کرده اید از این به بعد تنها با یاد آوری می توانید مشتری بالقوه را به مشتری بالفعل تبدیل کنید.

در واقع با ارسال یک نوتیفیکیشن یا یک ایمیل به کاربر خود یادآوری می کنید هنوز به یاد او هستید و در صورتیکه سوالی دارد به او مشاوره بدهید.

تبدیل مشتری بالفعل به مشتری وفادار و حفظ ارتباط با آن، مرحله جدیدی از مباحث مهم مارکتینگ در سال 2019 می باشد که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

تولید انتشار محتوا

دیگر زمان آن نیست که فقط به تولید محتواهای جذاب بپردازید، در سال جدید باید محتوایی تولید کنید که مشتری آنرا با دیگران به اشتراک بگذارد و برای همین است که عنوان انتخاب شده برای این قسمت، عنوان تولید به همراه انتشار می باشد.

بنابراین در ترندهای مارکتینگ امسال بجای تولید یا بازاریابی محتوا از کلمه انتشار محتوا استفاده می شود.

یعنی محتوایی مفید تولید کنید که کاربر شما آن محتوا را share کند.

پاسخ‌دهی از طریق ربات چت Chatbot

ربات چت

یکی دیگر از مباحث مهم در مارکتینگ، سادگی برقراری ارتباط با کاربران می باشد.

درخواست از طریق ایمیل بدلیل زمانبر بودنش، سریعا انجام نمی پذیرد و از طرفی گاها برای همه امکان برقراری تماس تلفنی به راحتی انجام نمی گیرد.

تحقیقات نشان می دهد، مراجعات مخاطبین از طریق گفتگوی آنلاین و حتی ربات های چت‌ با رشد ۲۵ درصدی در حال افزایش است.

بنا براین راه های ارتباطی خود با کاربران را ساده کنید و از ابزارهای گفتگوی آنلاین برای برقراری ارتباط با کاربرانتان استفاده کنید.

پیش‌بینی سوالات کاربران و پاسخگویی سریع و اتوماتیک نقش بسیار مهمی در آینده مارکتینگ در ایران خواهد داشت.

امنیت و حفظ حریم شخصی

با فراگیر شدن امکانات مختلف و توسعه هوش مصنوعی باید به این نکته توجه کرد که یکی از نکات ایجاد تمایز بین شما با دیگر رقبا، می‌تواند ایجاد امنیت و حفظ حریم شخصی باشد.

در فرایندهای بازاریابی و مارکتینگ خود به این موضوع اشاره ویژه داشته باشید.

ویدئوی عمودی Vertical Video

درسال گذشته محتوای ویدئویی توسعه چشم گیری داشته است ولی با توسعه اینترنت موبایل و افزایش استفاده از اینستاگرام در ایران با بیش از ۲۶ میلیون کاربر و همچنین اضافه شدن IGTV به اینستاگرام ، دیگر چرخاندن گوشی برای تماشای ویدئو کاری سخت محسوب می‌شود. به عنوان یکی از موارد مهمی که امروزه در بازاریابی به آن توجه می شود، در تولید محتوای ویدئویی به رعایت این نکته دقت کنید.

ماشین لرنینگ

هوش مصنوعی  و ماشین لرنینگ اجازه می‌دهد تا بازاریابان پیش بینی الگوهای احتمالی مشتریان خود را بر اساس اطلاعات مختلف جمع‌آوری کنند. با این اطلاعات، بازاریاب‌ها میتوانند چگونگی ارتباط بهتر با خریداران فعال خود را با استفاده از کانال‌های مختلف مانند ایمیل، تبلیغات آنلاین برنامه‌ریزی کنند.

صنایع مختلف مانند غذا و نوشیدنی، تجارت الکترونیک و زیبایی بهداشتی با از استفاده از AI بهترین زمان تحویل و انبار محصولات خود را پیش‌بینی می‌کنند. این کار با جمع‌آوری بیگ دیتا از منابع مختلف مانند آب و هوا، ترافیک و درجه حرارت انجام می شود.

 

اینفلوئنسر مارکتینگ (تبلیغات از طریق اشخاص تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی) Influencer Marketing

اینفلوئنسر مارکتینگ

طبق نظرسنجی انجام شده از نوجوانان اروپایی، ۲۰ درصد آنان شغل آینده خود را اینفلوئنسر شدن در شبکه‌های اجتماعی انتخاب کرده‌اند.

این بدان معناست که این حوزه از ترندهای بازاریابی، تا ۱۰ سال آینده قابلیت رشد را دارد. اما اتفاقی که در ایران افتاده است با واقیعتی که در جهان است کاملا متفاوت می باشد و اشخاص تاثیرگذار با افراد لوده و بدون تاثیر اشتباه گرفته می‌شوند تا جایی که تعداد فالوور بالا نقطه تمایز و تاثیرگذاری آنها شده است که کاملا اشتباه است.

اینفلوئنسرها افرادی هستند که به راحتی و در حوزه‌ایی خاص می‌توانند بر روی مخاطبین (فالوور) خود اثرگذار باشند. مثلا خانمی که در حوزه آشپزی تعداد زیادی فالوور دارد و تمام وقت خود را در خانه به آشپزی می‌گذراند، مناسب برای تبلیغ و معرفی محصول تکنولوژی و یا سفر کردن نیست.

برای فعالیت در حوزه اینفلوئنسر مارکتینگ از پلتفرهای تخصصی مانند “باکس ادز” اسنفاده کنید تا تبلیغات اثربخش داشته باشید.

AR یا واقعیت افزوده

از دیگر ترندهای دنیای مارکتینگ، استفاده واقعیت افزوده و ارزش افزوده برای ادغام پیشنهاد به واقعیت خریدار است.

ایکیا، مایکل کورس و بسیاری از برندهای دیگر تجربه خرید لذت بخش توسط این سیستم را برای کاربران فراهم کرده اند.

در واقع مشتری شما در زمان خرید، بصورت مجازی خرید محصول را مشاهده می کند.

برچسب ها

مازیار احمدی

مازیارم. مازیار یه وبمستر هست که جوانیشو تو اینترنت گذاشته. عاشق وردپرسه و یه استارتاپ داره که مثل بچش دوسش داره و دوستدار محتوا هست. مازیار موقع کار خیلی جدیه ولی آدم خوش قلبیه و از ته دل میخنده. مازیار عاشق یاد دادن و اشتراک گذاری تجربیاتش هست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن