رپورتاژ

با جاهای دیدنی عسلویه بیشتر آشنا شوید

بیشتر ما با شنیدن نام عسلویه به یاد تاسیسات نفتی خواهیم افتاد و در لحظه اول به ذهنمان نمی‌رسد که این شهر به غیر از این تاسیسات، جاذبه‌های دیدنی هم دارد! عسلویه شهری در جنوب کشورمان است که می‌تواند تجربه‌ای متفاوت از سفر برایتان رقم بزند. کافی است یک بلیط تهران عسلویه بخرید و راهی این شهر شوید. عسلویه بر خلاف تصور بسیاری از مردم، می‌تواند به شهری توریستی تبدیل شود و درآمد دیگری را نیز از این راه برای خود مهیا کند. در این متن قصد داریم به معرفی برخی از بهترین جاذبه‌های دیدنی عسلویه بپردازیم تا اطلاعات مختصری را در اختیار شما قرار دهیم.

عسلویه کجاست؟

عسلویه یکی از مهمترین بنادر نفتی کشور محسوب می‌شود که در استان بوشهر قرار دارد. عمده فعالیتی که در این شهر انجام می‌شود و بیشترین شهرتی که عسلویه دارد، مربوط به نفت و گاز است و به همین دلیل به عسلویه قطب انرژی ایران نیز گفته می‌شود. عسلویه به دلیل اهمیت بالا، راه‌های ارتباطی متنوع و بسیار زیادی دارد. کسانی که بخواهند به این شهر بروند، می‌توانند از طریق جاده‌ای، دریایی و هوایی خود را به این شهر برسانند. در ادامه به معرفی و بررسی جاذبه‌های دیدنی عسلویه خواهیم پرداخت تا در صورتی که قصد داشتید به این شهر سفر کنید، اطلاعات مناسبی داشته باشید.

پارک ملی نایبند

پارک ملی نایبند یکی از مکان های دیدنی عسلویه است و به عنوان منطقه‌ای حفاظت شده در سواحل این شهرستان قرار دارد. نایبند اولین پارک ملی دریایی کشور در ساحل خلیج فارس است و گردشگران می‌توانند از طبیعت زیبای آن نهایت لذت را ببرند. پوشش گیاهی این منطقه را جنگل‌های حرا، درختان و درختچه‌هایی مانند استبرق، انجیر معابد، صبر زرد و انار شیطان تشکیل می‌دهند. همچنین در این منطقه شاهد گونه‌های جانوری متنوعی نیز خواهید بود که از آن میان می‌توان به قوچ، آهو، پلنگ، میش و گونه های نادری مانند آهوی هندی (جبیر) اشاره کرد. همچنین در این پارک می‌توانید صخره‌های مرجانی و لاک پشت‌هایی که برای تخم گذاری به ساحل می‌آیند را تماشا کنید.

آبشار درزو

یکی از بهترین جاهای دیدنی عسلویه آبشار درزو است. این آبشار در روستای اخند قرار داشته که از توابع عسلویه به شمار می‌رود. برای رسیدن به این آبشار باید مسیری یک ساعته را پیاده طی کنید تا بتوانید از زیبایی خیره‌کننده آن لذت ببرید. آب آبشار درزو از کوهی به همین نام سرچشمه می‌گیرد و در پایین آبشار موجب به وجود آمدن حوضچه‌ای شده که برای آبتنی بسیار مناسب است. همچنین در اطراف این آبشار شاهد گونه‌های گیاهی مختلفی خواهید بود که زیبایی آن را چند برابر می‌کند.

چشمه کلات

در نزدیکی و مجاورت عسلویه روستایی به نام کلات قرار دارد و شما وقتی وارد این روستا می‌شوید بعد از مواجهه با طبیعت زیبای آن فراموش خواهید کرد که در عسلویه و در محاصره تاسیسات نفتی قرار دارید. کوه‌هایی که در کلات قرار دارند زیبایی چشم نوازی به طبیعت این منطقه می‌بخشند. از زیبایی‌های منحصر به فرد این منطقه وجود نخل‌هایی در دل کوه‌ها و دره‌هاست. اما مهمترین موردی که در این منطقه وجود دارد، چشمه‌ای پر آب به نام چشمه کلات است.

روستای هاله

یکی دیگر از مناطق دیدنی عسلویه و در کل ساحل جنوبی ایران، روستای هاله است که در خلیج نایبند قرار دارد. خصوصیاتی که باعث شده تا این روستا در دسته جاذبه های گردشگری عسلویه قرار بگیرد، وجود سواحل صخره‌ای، جنگل های حرا، سواحل ماسه‌ای سفید رنگ، صخره‌های با پوشش گیاهی مردابی و انواع گیاهان دیگر هستند. بد نیست بدانید هر ساله تعداد بسیار زیادی گردشگر برای بازدید از روستای هاله به این منطقه سفر می‌کنند.

روستای بندو

این روستا، اثری به جامانده از گذشته است که آثار تاریخی بسیاری را در خود جای داده و اگر به تاریخ علاقمند باشید، یکی از جاهای دیدنی در عسلویه که جذابیت زیادی برای شما دارد، همین روستا خواهد بود. آبگیر قدیمی ساسانی، آسیاب‌های آبی بندو، چشمه نهیر و سد بندو از جمله مواردی هستند که با سفر به این روستا می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. از دیگر جذابیت‌های این روستا بستن حوضچه‌ها و ساخت سدهایی به روش سنتی در مسیر آب‌های روان برای استفاده آب شرب بومیان روستاست که دیدن آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

روستای بنود

یکی از مکان های دیدنی عسلویه که در میان دیگر موارد از نظر خاص بودن، بیشتر خودنمایی می‌کند، روستای بنود نام دارد. این روستای کم جمعیت و آرام، بافتی سنتی دارد و ساحل شنی آن برای تفریحات ساحلی بسیار مناسب است. بافت ویژه‌ای که این روستا دارد، به مرور باعث شده تا بخش‌هایی از آن برای تبدیل شدن به یک شهرک سینمایی آماده شوند.

دهکده گردشگری پازارگاد عسلویه

مجموعه‌های تفریحی ساحلی بسیاری در اطراف عسلویه قرار دارد که انواع امکانات تفریحی و رفاهی در آن‌ها در دسترس قرار دارد. از جمله جاهای دیدنی عسلویه دهکده گردشگری پازارگاد است. در این مجموعه شهربازی، فضای بازی کودکان، رستوران و انواع تفریحات دریایی وجود دارد و تقریبا در تمامی طول سال می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

خرید بلیط عسلویه با ارزان ترین قیمت در فلای تودی

سفر به عسلویه می‌تواند یکی از بهترین سفرهایی باشد که تجربه کرده‌اید. برای خرید بلیط هواپیما عسلویه با بهترین قیمت هم کافی است وارد سایت فلای تودی شوید و در بخش پرواز داخلی آن را جست‌وجو کنید. به این ترتیب می‌توانید سفری کاملا اقتصادی و به یاد ماندنی را داشته باشید. فلای تودی به‌روز ترین و ارزانترین بلیط هواپیما را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید برای رزرو هتل های عسلویه هم به همین وبسایت مراجعه کرده و اقامتگاه مورد نظر خودتان را انتخاب نمایید.

مازیار احمدی

مازیارم. مازیار یه وبمستر هست که جوانیشو تو اینترنت گذاشته. عاشق وردپرسه و یه استارتاپ داره که مثل بچش دوسش داره و دوستدار محتوا هست. مازیار موقع کار خیلی جدیه ولی آدم خوش قلبیه و از ته دل میخنده. مازیار عاشق یاد دادن و اشتراک گذاری تجربیاتش هست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن