امنیت

گواهی ssl چیست و آیا باید به سایت های بدون پروتکل ssl اعتماد کنیم؟

گواهی و پروتکل SSL این امکان را فراهم می کند که اطلاعات حساس از قبیل شماره کارت های بانکی و تمامی ارتباطات بین کاربر و سایت شما به صورت امن انتقال یابد. در حالت عادی، داده ها بین مرورگرها و وب سرویس ها به صورت متن ساده جابجا می شوند که این مساله آسیب پذیری را افزایش می دهد و خطرناک می باشد، چرا؟؟ اگر شخصی بتواند مانع انتقال اطلاعات میان مرورگر و وب سرور شود، می تواند آن اطلاعات را ببیند و از آنها استفاده کند.

گوگل در تاریخ 24 جولای 2018 مصادف با 2 مرداد 1397 ورژن جدید مرورگر کروم خود را معرفی خواهد کرد. گوگل عنوان کرده است که در این ورژن جدید وب سایت هایی که پروتکل ssl ندارند به عنوان سایت های خطرناک نشانه گذاری می شوند.

پروتکل ssl

 

این تغییرات همچنین شامل وب سایت هایی که پروتکل ssl دارند ولی شامل عناصر رمزگذاری نشده در سایت خود هستند نیز می شود.به عنوان مثال سایت اصلی شما دارای ssl می باشد و با https باید سبز شود ولی چون یک عکس در سایت با آدرس http آپلود نموده اید؛ سایت شما نیز با خطا نقص در امنیت سایت مواجه می شود.

 

 

برای این که وب سایت شما به عنوان وب سایت خطرناک از طرف گوگل نشانه گذاری نشود پیشنهاد می شود که سایت خود را با گواهی و پروتکل ssl ایمن سازی کنید و همچنین بررسی کنید که آیا وب سایت شما شامل لینک های نا امن هست یا نه.

در صورتیکه سایت شما فاقد SSL هست؛ می توانید با کد تخفیف زیر برای سایت خود همین الان گواهی دیجیتال SSL خرید کنید:

کد تخفیف SSL

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر مقاله زیر را مطالعه کنید:

همه چیز درباره گواهی دیجیتال SSL

امیدواریم با توجه به این مقاله، از پروتکل ssl استفاده کرده و بازدید سایت خود را بالاتر ببرید.

برچسب ها

مازیار احمدی

مازیارم. مازیار یه وبمستر هست که جوانیشو تو اینترنت گذاشته. عاشق وردپرسه و یه استارتاپ داره که مثل بچش دوسش داره و دوستدار محتوا هست. مازیار موقع کار خیلی جدیه ولی آدم خوش قلبیه و از ته دل میخنده. مازیار عاشق یاد دادن و اشتراک گذاری تجربیاتش هست.

نوشته های مشابه

۱ نظر

  1. سلام روز بخیر
    قبلا ازتون دعوتتون کرده بودم برای عضویت در گروه جامعه وبمستران
    مهندس چرا نیومدی توی گروه
    خوشحال میشیم تشریف بیارید و دوستان
    دیگه تبادل اطلاعات داشته باشیم
    گروه جامعه وب مستر ها
    https://t.me/joinchat/DBhKUBJE3gUMxzABig66Ig

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن