رپورتاژ

سرعت رو در گوشی های شیائومی افزایش بده!!

چکیده : برای افزایش سرعت اینترنت و یا کندی گوشی شیائومی، بهتون پیشنهاد میکنم وارد لینک بشین و از بروزترین ترفند های تکنولوژی استفاده کنین.

 

شیائومی یکی از برندهاییه که در حوزه گوشی و لوازم الکترونیکی خیلی در بازار ایران پرطرفداره. دلیل این محبوبیت رو می‌شه قیمت مناسب وکیفیت و قدرتی که محصولاتش داره دونست. از طرفی یکی از مشکلایی که بیشتر گوشی‌های اندورید بعد از مدتی کارکردن پیدا می‌کنن، کند شدن و پایین اومدن سرعت عملکردشون هست.

برای استعلام بهترین قیمت گوشی شیائومی به سایت هایی مثل ترب، ایمالز و یا زومیت مراجعه کنین؛ ایسل هم به دلیل اینکه وارد کننده مستقیم گوشی شیائومی هست، از ارزانترین و مطمئن ترین انتخاب هاست:

https://www.ecell.ir/category/mobile-phone/xiaomi-phone/

یکی از عادت‌های اشتباهی که ما کابرا داریم اینه که ظرفیت گوشیمون رو از اطلاعات و موارد بی اهمیت پر می‌کنیم و نرم افزارو سیستم عامل‌های دستگاهمون رو هم آپدیت نمی‌کنیم. همه این‌ها باعث پایین اومدن سرعت گوشی از جمله گوشی شیائومی می‌شه. به همین دلیل می‌خوام دراین مطلب نحوه بالا بردن سرعت در گوشی شیائومی رو بررسی کنم. پس تا آخر با من همراه باشین.افزایش سرعت در گوشی های شیائومی

مشکل کند شدن گوشی های اندورید به خصوص شیائومی

 

همون طور که می‌دونین گوشی شیائومی از سیستم عامل اندورید و رابط کاربری MIUI  استفاده می‌کنه. بالاتر هم گفتم که در سیستم عامل اندروید، بعد از مدتی که از گوشی استفاده می‌شه، سرعت گوشی کمی کند و عملکرد دستگاه کاهش پیدا می‌کنه. یکی از عوامل اصلی پایین اومدن سرعت گوشی های شیائومی باز و بستن بیش از حد برنامه‌ها یا نصب و پاک کردن اون‌هاست، که باعث می‌شه حافظه پنهان این برنامه‌ها روی گوشی باقی بمونه و عملکرد دستگاه‌تون رو ضعیف بکنه. برای حل شدن این مشکل می‌تونین با استفاده از برنامه پیش فرض گوشی‌های شیائومی، حافظه پنهان رو پاک کنین. هم‌چنین با به‌روزسانی منظم از منابع معتبر مثل گوگل پلی انجام بدین.

پیداکردن برنامه‌هایی که حافظه زیادی مصرف می‌کنن

یکی از اصلی‌ترین و بهترین راهکارها برای افزایش سرعت در گوشی شیائومی، پیدا کردن برنامه‌هاییه که حافظه زیادی از گوشی رو درگیر کردن و سرعت پردازشش رو پایین آوردن. برای این کار می‌تونین از برنامه‎‌های ویژه برای کنترل عملکرد گوشی استفاده کنین.

برنامه هایی که حافظه زیاد مصرف میکنن

مثلا اپلیکیشن Profiler یک نمای کلی از مصرف اینترنت دیتا، وای فای، سرعت GPU و میزان استفاده از RAM رو بهتون نشون می‌ده و این امکان رو براتون فراهم می‌کنه تا خیلی زود برنامه‌های مخرب برای سخت افزار گوشی‌تون رو پیدا کنین. همچنین در همین اپلیکیشن می‌تونین انتخاب کنین برنامه‌هایی که باعث افت سرعت گوشی‌تون می‌شن موقتاً غیر فعال یا حتی به طور کلی حذفشون کنین.

حافظه پنهان یا همون Cache رو پاک کنین

برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی که روی گوشی‌های هوشمند نصب هستن، بعد از مدتی فایل‌ها و داده‌های بلااستفاده‌ای رو تولید می‌کنن که روی سرعت عملکرد گوشی تاثیر می‌ذاره. مثلا پیام‌رسان‌ها و برنامه‌های ادیت عکس و فیلم میزان cache زیادی رو تولید می‌کنن. پس بهتره هرازگاهی کش اون‌ها رو پاک کنیم. برای پاک کردن کش برنامه‌های مختلف کافیه به تنظیمات گوشی‌تون برین و در بخش Apps برنامه مورد نظرتون رو پیدا کنین. از لیست نمایش داده شده، گزینه Storage رو انتخاب کنین و در صفحه باز شده گزینه Clear Cache رو بزنین.

پاک کردن حافظه کش

روش دیگه‌ای هم که وجود داره، اینه که دنبال برنامه Security در MIUI در گوشی‌تون بگردین. اگه این برنامه رو داشته باشین و واردش بشین، یک ویژگی به نام Cleaner می‌بینین. بعد از انتخاب این گزینه، دکمه Clean Up  رو بزنین تا روند پاکسازی شروع بشه. این کار همه فایل‌های حافظه پنهان و زائد رو از روی گوشی‌تون حذف می‌کنه.

برنامه افزایش سرعت شیائومی

درصورتی که نمی‌خواین از گزینه تنظیمات داخلی یا برنامه Security در MIUI استفاده کنین، برنامه‌های دیگه‌ای هم وجود داره که به شما در پاک کردن حافظه پنهان (Cache) کمک می‌کنن. بعضی از برنامه‌های شخص ثالث که مورد اعتماد هم هستن و می‌تونین دانلود کنین رو بهتون معرفی می‌کنم:

  • برنامه CCleaner
  • برنامه Files By Google
  • برنامه Clear Cache

سرعت انیمیشن ها رو در گوشی شیائومی کم کنین

در رابط کاربری MIUI انیمیشین‌های زیادی به صورت پیش فرض وجود داره. یکی دیگر از راه های افزایش سرعت در گوشی شیائومی محدود کردن انیمیشین‌های سیستمی هست. برای انجام این محدودیت می‌تونین مراحل زیر رو انجام بدین:

به قسمت تنظیمات یا همون Settings گوشی‌تون برین و بعد از وارد شدن به قسمت  About the phone، چند بار روی نسخه MIUI  ضربه بزنین تا گزینه‌های توسعه دهنده (developer options are activated) فعال بشن. بعد به قسمت Additional settings و Developer options برین و گزینه “Transition Animation Scale”  رو پیدا کنین. مقیاس انیمیشن رو هم بهتره روی 5x قرار بدین.

افزایش سرعت گوشی xiaomi با به‌روزرسانی MIUI

به روزرسانی شاید ایک کار ساده به نظر برسه، اما متاسفانه تعداد کمی از کاربرای گوشی‌های هوشمند بهش توجه می‌کنن. به این نکته توجه کنین که به روزرسانی برنامه‌ها، همیشه ویژگی جدیدی رو به همراه نداره. در بیشتر اوقات این به روزرسانی‌ها فقط برای رفع مشکلات نرم افزاری قبلی و بهبود عملکرد هست که در روند کارکرد دستگاه تاثیر مستقیم داره. در گوشی‌های شیائومی این به روزرسانی به طور مداوم انجام می‌شه. پس برای افزایش سرعت گوشی شیائومی توجه داشته باشین که همیشه تمام برنامه‌های گوشی رو آپدیت و به روز نگه‌ دارین.

برای به روزرسانی رابط کاربری شیائومی یا MIUI این مراحل رو دنبال کنین:

به Setting > About Phone > System Updates (در پایین صفحه) برین. بعد روی “Check for Updates” کلیک کنین اگه “بدون به روز رسانی موجود” رو نشون بده، به این معناست که MIUI به روزه. در غیر این صورت نرم‌افزار موجود با نسخه MIUI و اندازه فایل رو به شما نشون می‌ده، باید روی «دانلود به‌روزرسانی» کلیک کنین تا دانلود و نصب نرم افزار انجام بشه.

اگه لازمه گوشی‌تون رو ری‌استارت Restart کنین

خیلی از افراد شب‌ها قبل از این که بخوابن، خواب گوشی‌شون رو خاموش نمی‌کنن و گوشی‌شون رو تا چندین روز روشن نگه می‌دارن. این موضوع می تونه تأثیر بدی روی عملکرد گوشی و سرعت پردازش CPU گوشی داشته باشه. هر دفعه که گوشی‌تون رو روشن و خاموش می‌کنین، گوشی شما تمام فایل‌های زباله و مخرب ایجاد شده در حافظه رو پاک می‌کنه و هم‌چنین تمام فعالیت‌های غیر ضروریِ در حال انجام در گوشی رو متوقف می‌کنه. این جوری، یک بهینه سازی خودکار رو انجام می‌ده. پس بد نیست گوشی‌تون رو هر از گاهی قبل از خواب خاموش کنین یا حداقل یک بار در طول روز اون رو ری‌استارت کنین. برای ری‌استارت کردن گوشی شیائومی کافیه تا کلید پاور گوشی رو نگه دارین و گزینه Reboot رو انتخاب کنین.

سخن پایانی

کند شدن گوشی در طول کارکرد و به دلیل نصب برنامه‌های مختلف، اتفاقی طبیعیه که گوشی شیائومی هم از این قاعده مستثنی نیست. در این مطلب سعی کردم روش‌های کاربردی برای افزایش سرعت گوشی شیائومی رو بررسی و بهتون معرفی کنم. ایسل یک فروشگاه در حوزه موبایل و لوازم جانبی هست که مطالب مفیدی هم برای بهترشدن عملکرد دستگاه در اختیارتون می‌ذاره. شما هم اگه گوشی شیائومی یا مدل دیگه گوشی دارین، از تجربه‌تون در این مورد بهمون بگین که چه کارایی برای بهترشدن سرعت گوشی‌تون انجام می‌دین.

من این مقاله رو از روی مطلب افزایش سرعت گوشی شیائومی سایت ایسل نوشتم؛ همچنین برای افزایش سرعت اینترنت شیائومی هم میتونین وارد لینک بشین.

مازیار احمدی

مازیارم. مازیار یه وبمستر هست که جوانیشو تو اینترنت گذاشته. عاشق وردپرسه و یه استارتاپ داره که مثل بچش دوسش داره و دوستدار محتوا هست. مازیار موقع کار خیلی جدیه ولی آدم خوش قلبیه و از ته دل میخنده. مازیار عاشق یاد دادن و اشتراک گذاری تجربیاتش هست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن