رپورتاژ

مزایای تبلیغات در گوگل برای لوله‌بازکنی

همه ما حداقل یک‌بار در زندگی خود با تبلیغاتی تحت عنوان خدمات لوله‌بازکنی و یا تخلیه چاه منازل مواجه شده‌ایم و یا حتی ممکن است در مواردی از سرویس‌های شرکت‌های ارائه‌دهنده این خدمات نیز استفاده کرده باشیم. برچسب‌های روی دیوار منازل و یا تراکت‌های رنگی از جمله روش‌های تبلیغاتی هستند که شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات لوله‌بازکنی از آن‌ها برای معرفی خدمات خود به مردم استفاده می‌کنند. این نوع از روش‌های تبلیغاتی در کنار مزیت‌هایی که برای صاحبان این مشاغل دارد؛ معایبی نیز همانند شکایت مردم بابت چسباندن این تبلیغات بر روی دیوار منزل آن‌ها و یا هدررفتن تراکت‌ها را به همراه دارد. همین موضوع باعث شده است که صاحبان مشاغل فعال در این حوزه، نوع دیگری از تبلیغات را در کسب‌و‌کار خود بگنجاند. روشی که از آن با نام تبلیغ در گوگل یاد می‌شود مزیت‌های زیادی برای مدیران این کسب‌وکارها به ارمغان می‌آورد که امروز به بررسی این موارد می‌پردازیم.

گوگل ادز بهترین روش تبلیغ در دنیای دیجیتال

قبول کنیم یا نه باید توجه داشته باشیم که در عصری زندگی می‌کنیم که گوگل نقش پررنگی در زندگی‌های ما دارد. در حقیقت مبحث گوگل ادز از زمانی نزد صاحبان مشاغل محبوب شد که افراد جامعه برای برطرف‌کردن ساده‌ترین نیاز‌های خود از گوگل استفاده کردند. تصور کنید که چاه دستشویی منزل شما گرفته شده و شما متخصص آشنایی برای تعمیر آن نمی‌شناسید. اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد برداشتن موبایل و سرچ در گوگل برای پیداکردن یک متخصص با‌تجربه هست. باتوجه‌به همین موضوع، می‌توان عنوان کرد که گوگل بازاری بزرگ از مشتریان احتمالی هست که در صورت شناخت این بازار و اصول تبلیغ در آن، می‌توان مشتریان زیادی را جذب شرکت خود کرد.

با گوگل به‌صرفه تبلیغ کنید

تبلیغات لوله‌بازکنی در گوگل می‌تواند با بودجه‌های مختلف و با روش‌های مختلفی از قبیل تبلیغات بنری گوگل، تبلیغات در یوتیوب، ریمارکتینگ، افزایش نصب اپلیکیشن و … انجام شود. از بودجه‌های کم گرفته تا مبالغ بالاتر، همه آن‌ها مزیت‌های تبلیغ در یک بازار بزرگ را در اختیار شما قرار می‌دهند. باید توجه داشته باشید که هزینه تبلیغ در گوگل به‌صرفه بوده و از لحاظ مالی شما را به دردسر نمی‌اندازد و همچنین با تنوع کمپین‌های تبلیغاتی و آنالیزی که می‌توان از لحظه‌لحظه تبلیغات خود دریافت کرد می‌توانید دریابید که نرخ بازگشت سرمایه‌ای که وجود دارد چقدر برای شما به‌صرفه خواهد بود.

گوگل ادز چگونه کار می‌کند؟

برای گرفتن بهترین نتیجه از تبلیغات در گوگل، ابتدا نیاز است تا با سازوکار این پلتفرم آشنا شوید. در پلتفرم گوگل ادز و یا همان شبکه تبلیغاتی گوگل، شما به‌عنوان تبلیغ‌کننده بر روی یک سری کلمات کلیدی سرمایه‌گذاری می‌کنید. به‌عنوان‌مثال، بسیاری از شرکت‌های لوله‌بازکنی از کلید‌واژه‌هایی همچون “چاه باز‌کنی تهران” و یا “قیمت لوله‌بازکنی” استفاده می‌کنند. این عبارت‌ها معمولاً همان کلماتی هستند که کاربران به‌احتمال زیاد از آن‌ها برای پیداکردن خدمات لوله‌بازکنی در گوگل استفاده می‌کنند. بدین ترتیب با سرچ این عبارت‌ها توسط کاربران، گوگل تبلیغات و وب‌سایت شما را در نتایج نخست به آن‌ها نشان می‌دهد.

هزینه تبلیغ در گوگل چقدر است؟

همان‌طور که پیش‌تر نیز عنوان شد؛ هزینه تبلیغ در گوگل به‌صرفه بوده و با توان‌های مالی مختلف می‌توان برای آن اقدام کرد. در این روش تبلیغاتی، گوگل به‌ازای هر کلیکی که کاربران بر روی تبلیغ شما می‌کنند؛ مبلغ مشخصی را از شما دریافت می‌کند. این مبلغ قبل از شروع هر کمپین تبلیغاتی به شما نشان داده می‌شود تا با خیال راحت بتوانید هزینه‌های خود را مدیریت کنید.

حواستان به اشتباهات تبلیغ در گوگل باشد

در بحث تبلیغات لوله‌بازکنی در گوگل، عده‌ای از افراد تصور می‌کنند که صرفاً با درنظرگرفتن بودجه بیش‌تر برای کمپین‌های تبلیغاتی خود، می‌توانند بهترین نتیجه را از گوگل گرفته و از رقبای خود جلو بزنند. داشتن بودجه بیشتر به معنی گرفتن نتایج بهتر هست؛ اما در شرایطی که شما استراتژی مناسب خود را نیز داشته باشید. در بحث تبلیغات در گوگل، نیاز است تا یک برنامه اصولی برای روند تبلیغات خود داشته باشید. در غیر این صورت تنها پول و زحمت خود را هدر داده و نتایج آن‌چنان خوبی برای شما حاصل نخواهد شد. پیشنهاد ما به شما این است تا حتماً با یک متخصص آشنا به دیجیتال مارکتینگ در این حوزه مشورت کنید تا تجربه خوبی از تبلیغ در گوگل داشته باشید.

هدفمند بودن، مزیت اصلی تبلیغ در گوگل

از شکایت‌های پی‌در‌پی افرادی که آگهی‌های تبلیغاتی بر روی درودیوار منزل آن‌ها نصب شده است که بگذریم؛ یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که به تبلیغات سنتی وارد هست؛ بحث دورریز بالای تراکت‌ها و یا کندن برچسب‌هایی است که بر روی منازل نصب شده‌اند. تبلیغات گوگل برای خدمات لوله‌بازکنی، نه‌تنها این مشکلات را برای صاحبان مشاغل به همراه ندارد؛ بلکه به‌صورت هدفمند مشتریان این حوزه را به شرکت‌های ارائه‌دهنده این خدمات متصل می‌کند. قابل‌ذکر است که تبلیغاتی که شما به گوگل سفارش می‌دهید تنها به افرادی نشان داده می‌شود که به دنبال آن‌ها هستند. برای مثال، اگر کاربری عبارت “تخلیه چاه تهران” را جست‌و‌جو کرده باشد؛ تبلیغ شما به آن نشان داده می‌شود. این موضوع تضمین می‌کند که هزینه‌ای که برای تبلیغ در گوگل پرداخت می‌کنید؛ در مسیر درستی خرج شده و صرف تبدیل کاربران به مشتریان می‌شود.

تبلیغاتی کاربردی با امکان زمان‌بندی و تحلیل

باتوجه‌به این موضوع که بسیاری از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات لوله‌بازکنی در ساعات مشخصی از روز فعالیت می‌کنند؛ این امکان برای آن‌ها فراهم شده است که در هر زمانی که بخواهند تبلیغات خود را به کاربران نشان دهند. این قابلیت منعطف بودن زمان تبلیغات، به مدیران این مشاغل اجازه می‌دهد تا بهترین ساعات تبلیغ را پیدا کرده تا نتایج خوبی از کمپین‌های خود بگیرند.

در بحث تحلیل داده‌های حاصل از کمپین‌ها نیز باید عنوان کرد این قابلیت، اطلاعات کاربردی در اختیار تبلیغ‌کنندگان قرار می‌دهد. مشاهده تعداد کلیک‌هایی که بر روی تبلیغ شده‌ و یا تعداد دفعاتی که تبلیغات توسط کاربران مشاهده شده است؛ داده‌های خوبی از میزان علاقه کاربران به یک تبلیغ مشخص، در اختیار صاحبان مشاغل می‌گذارند که در کمپین‌های تبلیغاتی بعدی مورداستفاده قرار خواهند گرفت.

نقشه گوگل، سوخت مضاعف تبلیغات شما

یکی از نکاتی که می‌تواند کمک شایانی به گرفتن نتایج مناسب از تبلیغات گوگل کند؛ ثبت موقعیت مکانی هست. با ثبت لوکیشن کسب‌و‌کار خود و انتشار عکس‌هایی از فضای داخلی و یا بیرونی مجموعه و یا حتی تجربه‌هایی که از تعمیر‌های موفق داشته‌اید؛ این امکان را به کاربران می‌دهید تا به‌محض سرچ نام شما، با لوکیشن شما نیز آشنا شده و در نتیجه برای حل مشکلات تعمیرات خود، به شما مراجعه کنند.

سخن آخر

خدمات لوله‌بازکنی جزو آن دسته از خدمات هستند که تقریباً برای تمام افراد جامعه مورد‌نیاز هستند؛ بنابراین می‌توان جامعه بزرگی از مشتریان را برای این حوزه در نظر گرفت. درگذشته استفاده از روش‌های تبلیغاتی مرسوم بود که باتوجه‌به ایراداتی که داشتند؛ امروزه چندان مورداستفاده قرار نمی‌گیرند.

تبلیغ خدمات لوله‌بازکنی در گوگل یکی از روش‌های کاربردی و به‌صرفه‌‌ای هست که باتوجه‌به هدفمند بودن آن، به‌آسانی کاربران را به شرکت‌های ارائه‌دهنده این خدمات متصل می‌کند. تبلیغ در گوگل ادز، مستلزم رعایت یک سری نکات می‌باشد که در صورت رعایت آن‌ها و همچنین داشتن یک برنامه اصولی می‌توان نتیجه بسیار خوبی از آن گرفت.

مازیار احمدی

مازیارم. مازیار یه وبمستر هست که جوانیشو تو اینترنت گذاشته. عاشق وردپرسه و یه استارتاپ داره که مثل بچش دوسش داره و دوستدار محتوا هست. مازیار موقع کار خیلی جدیه ولی آدم خوش قلبیه و از ته دل میخنده. مازیار عاشق یاد دادن و اشتراک گذاری تجربیاتش هست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن